onsdag 16 januari 2013

Färdigstickat


Idag på förmiddagen tog jag mig själv i kragen och utnyttjade dagsljuset för att fotografera mina senaste stickade alster. Jag inbillade mig att i naturligt dagsljus skulle färgerna återges på rätt sätt. Tji fick jag, för så blev det inte alls. Bild efter bild tog jag och bilden ovan är en av de få som är ganska lik verkligheten.

Tröjan är till Oskar och den är stickad i ett garn som heter Freja (från Svarta Fåret). Det är ett akrylgarn och det var en ny bekantskap att sticka med sådant garn, när jag stickade en tröja i Freja till Gustav förra året.

Det har även blivit strumpor till barnen. De är stickade i garnet Let's Knit, också det från Svarta Fåret. Det garnet består av 75% superwash Ull och 25% polyamid. Det är ett tunt garn som stickas med stickor 2,5 mm.

Mitt nya projekt är också ett par strumpor men av en helt annan modell och med ett mönster som håller mig på tå och som utmanar min problemlösningsförmåga.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar