lördag 26 januari 2013

Storhandling

I nästa vecka ska maken vara i Stockholm i fyra dagar. Efter middagen nu ikväll satte vi oss för att skriva en lista inför morgondagens storhandling. Jag kommer att hämta barnen efter klockan 17 både måndag och onsdag. På tisdag rycker mormor och J in och hämtar klockan 16, eftersom jag inte hinner hem innan förskolan stänger. Det är alltså inte läge att fylla på förråden under veckan.

Vi blev lite snopna, när vi var färdiga med vår lista och det endast fanns fem saker på den: mjölk, filmjölk, grädde, svartpeppar och bregott. Det blir inte mycket till storhandling! Jag kommer att åka iväg och själv handla så fort affären öppnar i morgon i stället för att vi åker hela familjen, som planerat.

Det är på sätt och vis ganska bra att det blir så, eftersom Gustav inte mår bra. Exakt vad som fattas honom har jag inte kunnat fastställa under dagen. Han har inte haft lust att göra någonting, bara ligga på soffan, ingen aptit och under eftermiddagen visade det sig att han har lite feber.

Mormor är inte heller kry, så jag får ha lite beredskap för att hon inte har möjlighet att komma och hämta barnen på tisdag. Hon har fått bältros! Idag var hon på den jouröppna vårdcentralen och fick snabb och bra hjälp. Ännu så länge tycks hon, under omständigheterna, ha det ganska bra och jag hoppas verkligen att det förblir så, för hennes skull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar