torsdag 17 januari 2013

Lycka är...


... nya böcker som väntar på att läsas.

Idag kom paketet med böcker, som jag har beställt från AdLibris. Det innehöll två böcker av Stephen Fry och tre av K M Peyton.

Jag har läst ett par böcker av Fry tidigare - Flodhästen och Lögnaren. Båda är skönlitterära böcker och ganska bisarra. Efter att ha tittat på många, många avsnitt av Qi (och ett flertal repriser av dessa många avsnitt) har jag blivit nyfiken på Stephen Fry som person. Därför är det nu dags att läsa hans självbiografier, som heter Moab is my washpot och The Fry chronicles.

När jag var i tidiga tonåren, gick TV-serien Flambards på TV. Jag tyckte oerhört mycket om den. I min bokhylla står den första delen av Peytons Flambards-serie (på svenska) och nu har jag införskaffat böckerna på originalspråket.

Jag har en stark känsla av att jag inte kommer att behöva gå till biblioteket för egen räkning på ett bra tag. Förutom de här fem böckerna har jag åtminstone dubbelt så många till som väntar på att läsas. Och hemma hos min mamma finns en rad olika engelska deckare som jag också vill läsa. Biblioteksbesök får framöver göras för barnens skull ... fast det råder knappast någon brist på barnböcker heller i våra bokhyllor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar