torsdag 17 januari 2013

Ranglig rygg

Min rygg är inte snäll mot mig. Och jag är, i ärlighetens namn, inte så snäll mot min rygg heller.

När jag kom till jobbet igår, skulle jag byta skor. Utan att tänka mig för böjde jag mig ner och knöt upp kängorna och sedan reste jag mig hastigt. Det högg till ordentligt i ländryggen. Tack och lov så var det inte lika illa som när jag knäckte till ryggen i höstas. Den gången blev jag nästan orörlig. Resten av tiden på jobbet igår tog jag det lite varligare än vanligt ... men, tro det eller ej, när det var dags att byta skor igen vid hemgång så var jag oförsiktig igen och böjde mig oförståndigt.

Nu har jag ont i nedre delen av ryggen och det strålar ut över höfterna. Det gör ont när jag ska resa mig ur soffan, där jag gärna sitter med en kudde bakom ryggen - skö-ö-ö-ö-önt! Att vända mig i sängen i natt var besvärligt. Nu är jag noga med att tänka mig för hur jag rör mig och så länge jag gör det (tänker mig för, alltså) så funkar tillvaron nästan som vanligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar