onsdag 30 januari 2013

Sin vana trogen...

... har året börjat i överljudsfart. Det var alldeles nyss nyårsafton. Och nu har årets första månad gått, bara elva kvar.

I slutet av förra året dök inslagen om Melodifestivalen 2013 upp på TV. Det är inte alls särskilt länge sedan. Då tänkte jag att det skulle dröja lå-å-å-å-å-ång tid tills det var dags att bänka sig i TV-soffan på lördagskvällarna. Men nu är den här.

De senaste åren har jag så smått börjat tröttna på Melodifestivalen. I år ser jag lite fram emot att spektaklet ska dra igång. Inte för att musiken eller artisterna intresserar mig särskilt mycket. Jag vet knappt vilka som ska delta. Men i år har jag min stickning att ägna mig åt och varje delfinal, andra chansen och till sist finalen ger mig ypperliga stickmöjligheter.

2 kommentarer:

  1. Delfinalerna kommer jag nog att se men Internationella finalen - no way inte ens om jag får betalt. Petra mede som programledare *urk*

    SvaraRadera
  2. Det var ett ... oväntat val, måste jag erkänna. Jag är väldigt kluven, när det gäller Petra Mede. Lite skräckblandad förtjusning, på något sätt...

    SvaraRadera