fredag 4 januari 2013

Julen blir bortstädad

Jag har ägnat eftermiddagen åt att plocka ner julgranen. Oskar är mycket arg på mig.

- Inte ta bort julen! sade han till mig, med hög röst, och så brast han i gråt.

Att berätta att julen kommer tillbaka i slutet av året och att vi nu får en möjlighet att börja längta efter den igen hjälpte föga. Ett år framåt i tiden måste te sig som en eon för en 3-åring. Han blev på lite bättre humör, när jag lyckades locka honom med mig på tomtejakt i huset. Och när vi stoppade ner den sista tomten i sin kartong, kom det till och med ett litet leende, om än lite motvilligt.

4 kommentarer:

  1. han är kanske som broder T, som alltid behövde gott om förberedelser på vad som skulle ske

    SvaraRadera
  2. Hej Katarina, om det är så att du fortfarande undrar över "sticklådan" så hoppa över till mig igen.. jag har inte kunnat logga in på flera månader förrän idag och då såg jag din senaste kommentar (från oktober). Svaret på din fråga är i alla fall att mina strumpstickor och tippar ryms, men inte jumperstickor, dom är för långa. /Anna

    SvaraRadera
  3. Hamburgerglass, så roligt och (egentligen) så logiskt! :) Idag har jag stoiskt ätit lussebullar från frysen istället för semla.

    SvaraRadera
  4. Idag blev julen bortplockaed hos oss.
    Isabelle tyckte den kunde få stanna en vecka till. Men jag var trött på den. Den kommer ju snart iegn ;)

    SvaraRadera