tisdag 1 januari 2013

Nyårsafton 2012


Vi hade en lugn och skön nyårsafton. Maken tillagade en god nyårsmiddag åt oss. Hummer till förrätt och oxfilé till varmrätt. Jag stod för efterrätten och det blev min egen variant av TGIFs Brownie Obsession, det vill säga en brownie med vaniljglass och hemmagjord chokladsås.

Klockan 20 gjorde vi något väldigt ovanligt. Ja, ovanligt för oss, vill säga. Vi spelade Bingolotto! Gustav tycker om siffror och maken tänkte att han kanske skulle tycka att det var roligt med bingospel. Nu var det väl inte Gustavs favoritsysselsättning och vi vann inte så särskilt mycket heller. Oskar var mest tursam och vann två Sverigelotter.

För första gången på flera år såg jag Grevinnan och betjänten. Gustav fnissade också till den men hade också väldigt många frågor vad den handlade om.

På något sätt lyckades jag hålla mig vaken till 12-slaget. Barnen hade somnat men Oskar vaknade, när bombardemanget på allvar drog igång i grannskapet och han var helt salig. - Skjuta raketer. Skjuta raketer, sade han gång på gång medan han sprang från fönster till fönster.

1 kommentar:

  1. Mm, efterrätten ser ljuvlig ut!
    Jag är övertygad om att du klarar en Haruni, moderna sjalmönster är oftast väldigt logiska och tar man det bara lugnt går det fint. Det är en av de vackraste sjalar jag vet!

    SvaraRadera