fredag 25 januari 2013

Lika galen som pappa

Igår tog jag med barnen för att handla lite. Gustav tyckte inte att det dög att handla på Hemköp i centrum, så vi körde till CityGross i Staffanstorp. Även om det inte var lördag, köpte jag lite lösviktsgodis till barnen.

Nu ikväll, efter middagen och i väntan på att maken skulle komma hem, påminde Oskar mig om det där godiset. Jag kallade ner Gustav, som var uppe i sitt rum - eller rättare sagt, han var i barnens nya lekrum - och sade att det var godisdags.

- Är det lördag? undrade Gustav med förväntan i rösten.

- Nej, det är fredag, svarade jag, men man kan äta godis ändå.

- Mamma, du är lika galen som pappa, utbrast Gustav med lite spelad förebråelse i rösten...

... och med det menade han nog att det ibland händer att barnen får godis av sin pappa, när jag inte är hemma och även om det inte är lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar