tisdag 1 januari 2013

Nyårsdagen 2013

Mulet och regn, så kan de senaste dagarnas väder sammanfattas. Idag har vi inte gjort många knop. Barnen har inte ens kommit ur sina pyjamasar på hela dagen.

I eftermiddags plockade jag fram lite pyssel åt oss. Plus plus, kritor och pärlplattor. Gustav började med plus plus och Oskar ritade. Sedan bytte de aktivitet med varandra. Jag ägnade mig åt pärlplattor och snart pärlade även barnen.



Inte helt förvånande, eftersom det brukar bli så, tröttnade barnen på att pyssla, när jag bara var halvvägs genom mitt pärlprojekt. Jag blev sittande själv vid köksbordet en lång stund. När jag till slut var färdig, visade det sig att jag inte hade något bakplåtspapper hemma, så mina och Gustavs alster kan inte strykas förrän tidigast i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar