måndag 28 april 2014

Försommarkvällspromenad

Vädret är helt bedårande för tillfället och jag passade på att gå en promenad efter middagen. Det var på tiden att jag tog mig i kragen och kom ut och rörde på mig. Inte en dag för tidigt! Jag letade fram min Garmin Forerunner-klocka för att hålla reda på hur långt och hur länge jag gick. Utan den informationen är det inte alls kul att promenera, tycker jag.

Det var nästan ett år sedan jag använde klockan och jag hade delvis hunnit glömma hur den fungerar. Slå på GPSen var inga problem men att få fram ett enkelt tidtagarur höll på att ge mig en hjärnblödning. Jag hade hunnit gå närmare en halv kilometer innan det lyckades mig ... av en slump, så jag vet fortfarande inte hur jag ska göra nästa gång.

Solen sken, himlen var blå och det var alldeles underbart vackert och härligt att traska fram på en grusväg mellan blommande rapsfält. Det blev många stopp på vägen för fotografering och totalt en promenad på 3,4 km.



2 kommentarer: