måndag 14 april 2014

Produktiv dag

Den här blanketten har dominerat min dag. Rättning av nationellt prov i biologi, kl 7:45-16:45, koncentrerat arbete endast avbrutet för en timmes lunch.

Läsa svar, jämföra med bedömningsmaterialet, klia sig i huvudet, fundera, få lite fler bekymringsrynkor i pannan, diskutera med Å och sedan sätta kryss i rutor - på blanketten och i provhäftena.

Kvar att göra är att föra över en del kryss till ett av de tre provhäftena samt kontrollera för vilka elever det sista momentet - laborationen - kommer att vara avgörande för om de ska nå ett högre provbetyg.

Andra veckan efter påsklovet är det dags för eleverna att laborera och därefter väntar mer rättning. Det var utan tvekan värt att ta den här lediga påsklovsdagen och ägna den till att "göra undan" de här proven.

Jag har tappat bort min läslust och försöker att hitta den igen. Dagens bussresa fram och tillbaka till Tomelilla gav mig gott om tid att väcka lusten igen och jag hann en god bit in i The Naming of the Dead av Ian Rankin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar