söndag 6 april 2014

Fullmatad söndag

Jag tittade precis på klockan och den alldeles strax två på eftermiddagen. Det känns som om den borde vara mycket mer men det beror kanske på att jag har fått en massa gjort redan.

Barnen och jag åkte till CityGross och veckohandlade direkt efter frukost. När vi kom hem, tog jag itu med mycket eftersatt städning. Det är förbluffande hur mycket damm det kan samlas under en säng. Jag har röjt undan en massa flyttkartonger från mitt sovrum. De var tomma men har stått lutade mot väggen i ett hörn. Jag har attackerat några högar med papper och har sorterat igenom dem. Mycket kan slängas. Barnens rum har också fått sig en översyn - alla leksaker undanplockade och golvet har dammsugits.

En lätt lunch och sedan började passet i tvättstugan. Oskar har gjort mig sällskap tillsammans med ett av gosedjuren, som kunde hitta på en massa roliga saker i tvättstugan medan jag hängde upp tvätten. Jag har hunnit jobba lite också. Ett omprov i fysik - om krafter - har jag satt ihop och jag har gjort en planering i tanken av måndagens två första lektioner.

Nu känns det som om dagen borde vara slut men det finns många timmar kvar. Vad ska jag fylla dem med? Så här på rak arm kan jag komma på följande: bädda rent i min och Oskars säng, stryka och vika ihop tvätt, laga middag (det blir en fisk- och broccoligratäng), se till att barnen badar, duscha och tvätta håret själv, röja i oredan på den låga bokhyllan i mitt sovrum, gå ut med en massa återvinningsmaterial, visa Gustav ett program på nätet där han kan träna på klockan, klippa ut några intressanta artiklar ur tidningen, skriva brev, läsa en bok, sticka...

Det verkar inte som om jag ska behöva vara sysslolös resten av dagen. Det känns också som om jag skulle behöva lite semester efter att bara ha läst igenom allting i den där listan. Det är tur att allting inte behöver göras idag, att en del av sakerna faktiskt är sånt jag tycker är kul att göra och att, inte minst, det bara är en vecka kvar till påsklovet! Halleluja!!!

1 kommentar:

  1. *gäsp*
    Jag blev trött bara av att läsa vad du gjort/skulle göra *kram*

    SvaraRadera