torsdag 17 april 2014

Heaven, I'm in heaven...

Det låg ett stort paket i min brevlåda, när barnen och jag kom hem från en shoppingrunda i eftermiddags. Downton Abbey-boxen med säsong 1-3! Vilken lycka!!!

Jag tittade inte på Downton Abbey, när den började visas på SVT. Förra sommaren såg jag ett reprisavsnitt på TV, fastnade direkt och skyndade mig att leta upp alla avsnitt av säsongerna 1, 2 och 3 på internet och maratontittade mig igenom dem. Sedan väntade jag otåligt på att säsong 4 skulle börja på TV.

Jag har sedan dess funderat på att köpa boxen men har tyckt att den har varit lite för dyr. I måndags hittade jag den till ett mycket överkomligt pris och slog till direkt. Samtidigt började jag titta på serien igen, streamad från internet, vilket emellanåt är så galet irriterande, när överföringen segar.

Det har blivit en till påskpresent till mig själv - ett garnnystan. Tanken är att det ska omvandlas till en disktrasa eller två.

Vädret har inte varit lika strålande som under gårdagen men jag njuter obeskrivligt av våren ändå. Jag känner likadant varje år, att det nästan gör ont i kroppen, så vacker är våren! Trädens kronor skiftar i grönt. Gräsmattorna är rikt gröna och det blommar tusenskönor och maskrosor i mängder. Jag har tittat igenom barnens skogarderob. Oskar klarar sig för närvarande men Gustav behövde två par nya skor och ett par gummistövlar och det har vi ordnat under eftermiddagen.

1 kommentar:

  1. Du blir som din faster Bojan, som varje år uttryckte sin lycka över att få vara med om en vår till. - Jag hade samma tur med MASH. Jag såg priset för alla säsongerna, funderade lite och bestämde mig för att köpa dem. Och när den där lilla funderingstiden hade gått, hade man sänkt priset till hälften!

    SvaraRadera