söndag 15 mars 2015

Härlig lördag


Jag försökte mig på konststycket att skriva det här blogginlägget med hjälp av min mobiltelefon men jag förstår nog inte hur det ska göras. Jag fick rubrik, bild och etikett på plats men hur och var jag skulle skriva själva inlägget lyckades jag inte klura ut. Det blev till att plocka fram min laptop i stället.

Igår åkte barnen och jag hem till min kompis S i Malmö. Jag hade lite urvuxna barnkläder, som hennes son W kunde ta över. Barnen vill helst bara vara hemma på helgerna, så det var lite protester, när vi gav oss iväg. Väl på plats hade de naturligtvis jätteroligt. Oskar fick leka med en stor R2D2 av LEGO. Lyckan var total (även om det inte framgår av bilden).

När S:s äldre barn kom hem, tog de med sig Gustav och Oskar för att spela Wii. Den totala lyckan blev om möjligt ännu större! Oskar tycker att vi ska åka tillbaka idag och fortsätta spela...

S och jag gjorde det vi brukar göra. Vi pratade. Och pratade. Det är alltid lika underbart och härligt. Det är en lite skrämmande tanke att det nästa år har gått 30 år sedan vi lärde känna varandra i samband med att vi började på gymnasiet. Jag åkte hem fylld med positiv energi.

När vi kom hem, åt vi en snabb middag och sedan var det dags att bänka sig framför Melodifestivalen, som Måns Zelmerlöw tack och lov vann! En bra avslutning på en bra lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar