onsdag 11 mars 2015

Sjuk trötthet

Sedan i helgen har jag varit otroligt trött. Det är en trötthet som är svår att beskriva. Det är en blandning av sömnighet och matthet. Den är närvarande från det att jag vaknar på morgonen tills jag somnar på kvällen. Det är inte bara huvudet som känner sig trött utan även musklerna.

Barnen har precis somnat. Jag läser Harry Potter och Hemligheternas kammare för Gustav. När jag hade läst i 20-25 minuter, märkte jag att jag höll på att somna. Jag kom på mig själv att läsa ord som inte alls stod på bokens sidor, totalt nonsens.

Jag vet inte om det är den förkylning och hosta jag har dragit på i tre veckors tid som gör mig trött eller om det är den vanliga vårtröttheten som slagit till. Eller så är det något annat. Tre personer har de senaste dagarna påpekat att jag ser blek ut. Blir jag inte piggare snart, får jag väl boka en tid på vårdcentralen för att kolla upp om det är något som är knas.

2 kommentarer: