söndag 1 mars 2015

- Varför har snippor skägg?

Jag var på väg ut ur duschen, när Oskar kom in i badrummet. Han tittade på mig och frågade lite bekymrat:

- Vad är det för fel på din snopp?

- Jag har ingen snopp, svarade jag. Jag har en snippa.

Oskar funderade lite och sedan sade han:

- Varför har snippor skägg?

Jag ska villigt erkänna att jag frustade till av skratt, innan jag bet mig i tungan, svalde skrattet och sade:

- Snoppar har också skägg.

Oskar började dra av sig sina pyjamasbyxor för att titta efter:

- Har min snopp också skägg?

- Nej, inte än, men om tio år har den det.

Man har inte tråkigt tillsammans med en femåring.

1 kommentar:

  1. Så har ni gått igenom det. Han har frågat, du har svarat och han blev nöjd. Framför allt blev han lugnad på en punkt: det är inget fel på din snopp.

    SvaraRadera