söndag 8 mars 2015

Och så fyllde han 8 år!


Gustav började sin 8-årsdag hemma hos pappa, som gratulerade med prinsesstårta och presenter klockan 7 i morse. Oskar och jag fick foton skickade till oss på WhatsApp. Gustav fick en dagbok, som han har önskat sig i ett par månader och som han var med och valde själv för ett par veckor sedan. Han fick även Minecraft-LEGO och en trollerilåda.

Oskar och jag slog in våra presenter till Gustav i förmiddags och därefter kunde Oskar knappt vänta tills det var dags för Gustav att komma hem. Som tur var kom morfar på besök och tog med sig Oskar ut på en promenad med sparkcykeln i det vackra vårvädret.

Så kom då Gustav hem och Oskar sprang genast och hämtade det största paketet för att visa Gustav - och han höll även på att berätta vad det fanns i paketet innan jag hejdade honom.

I det stora paketet fanns spelet Den försvunna diamanten. I övriga paket låg Harry Potter och hemligheternas kammare, pennor av olika slag, ett alldeles eget pennskrin samt ett fodral till busskortet.


Vi har hunnit spela en omgång av spelet och det höll på att sluta i gråt och tandagnisslan, eftersom Oskar hittade diamanten. Men Oskar hade redan från början bestämt att Gustav skulle vinna och Gustav hittade ett visum och kunde skynda hem till Kairo - och därmed vann han. Harry Potter-boken har vi börjat läsa och vi hann ungefär halvvägs genom kapitel ett innan Gustav somnade.

Gustav, juni 2010
Gustav, maj 2009




Gustav, april 2012


2 kommentarer:

  1. Pojken växer onekligen.. Hur ser han ut om fem år?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte om jag vill tänka på det...

      Radera