lördag 7 mars 2015

p2tog tbl

Sticka två maskor vridet avigt tillsammans!

Vem vid sina fulla sinnes fulla bruk kan komma på att använda en sådan instruktion i ett stickmönster?!? När jag först läste vad jag förväntades göra, förstod jag ingenting. Tack och lov att det går att googla och hitta instruktionsfilmer. Nu förstår jag syftet med p2tog tbl men jag ser inte fram emot att använda det.

Jag kom till p2tog tbl efter att ha kämpat med ett varvs stickning under nästan en timmes tid. Först lade jag upp en maska för lite (trodde jag). Rättade till det. Sedan läste jag mönstret fel på första varvet. Rättade till det och upptäckte då att jag inte alls hade lagt upp en maska för lite första gången. Till slut tog jag mig igenom detta första varv och då stötte jag på p2tog tbl.

Inte helt idealiskt. Efter att ha satt mig in i vad p2tog tbl betyder, känner jag att jag inte ska ge mig i kast med det i praktiken ikväll.

1 kommentar:

  1. Nej, inte i kväll. Sedan, någon gång, stickar du varv efter varv med p2tog tbl med händerna bakbundna, och det kommer att kännas helt självklart.

    SvaraRadera