söndag 1 mars 2015

Stickat i februari 2015

Oskars pulsvärmare
I februari blev det inte mycket stickat. Jag hade ett nystan Drops Delight över sedan jag i januari stickade en Pyttipanna-sjal. Av det nystanet stickade jag ett par pulsvärmare till mig själv. När Oskar fick syn på dem, ville han också ha ett par, och garnet räckte till ett par till honom också.

När pulsvärmarna var färdiga började jag sticka på en ny sjal, som heter Agata. Det kommer att ta ett bra tag att avsluta det projektet. Det är en stor sjal. Tyvärr tycker jag inte om garnet, som är ett Alpacka-garn. Det kliar i halsen. Det skulle inte förvåna mig om jag gör en Agata-sjal till men i ett annat garn, en blandning av bomull och merinoull.

1 kommentar:

  1. Finfina stickningar! Hoppas din hosta lugnar sig, men hosta är ofta en seg och otrevlig bekantskap.

    SvaraRadera