måndag 26 mars 2012

Ett avklarat måste

Tandläkaren!

Eller rättare sagt tandhygienisten. Där hade jag ett inbokat besök idag, efter jobbet. Inte direkt något jag såg fram emot. Gillar det lika lite som jag gillar att ta bilen till bilbesiktningen. Men det var en trevlig tandhygienist jag träffade på och det var tydligen väldigt bra ställt i min mun. Så skönt! Snacka om lättnad!

När besöket var överstökat, tittade tandhygienisten över vilken grupp jag kvalificerar mig för när det gäller frisktandvårdsavtalet. Goda nyheter! Jag kvalade in i grupp 1, vilket innebär att jag kunde teckna ett avtal enligt vilket jag betalar 52,50 kr/månad för tandvård. That's it!

Nu kanske jag ska hoppas på att mina visdomständer börjar spöka, så att jag får valuta för pengarna. Eller kanske inte...

2 kommentarer:

  1. Man ska vara försiktig med vad man önskar - det kan slå in... :-)

    SvaraRadera