tisdag 13 mars 2012

RUT har varit här

Idag har RUT varit här och städat. Tanken var ju att detta skulle ha blivit av för ungefär en månad sedan men sjukdomar hos oss i familjen och hos RUT har medfört att projektet skjutits upp några gånger.

Igår kväll for maken och jag runt som skållade råttor och plockade undan så att bänkytor och golvytor var fria från saker. Jag plockade ner julgardinerna och tömde fönstren på blommor och lampor.

Och så kom jag hem idag. Visst syns det att det är städat, främst i köket. Men är jag imponerad? Not so much! Jag förväntade mig att städningen skulle vara bättre gjord än om jag själv utfört den. Och det är den inte! Den håller ungefär samma standard som min egen städning.

Visst är det skönt att ha ett nystädat hem utan att jag/vi har behövt dammsuga, våttorka golv, putsa fönster, torka av skåpsluckor i köket, städa badrummen ... men jag vet inte om det är värt att betala någon annan för att göra det med tanke på resultatet. Den jobbiga delen av städningen, det vill säga allt småplock av en miljon leksaker, prylar och papper, måste vi ändå göra själva. Att dammsuga, tvätta golv och städa badrummen är ju trots allt ganska raskt gjort, när plocket är avklarat.

Jag får allt ta mig en funderare på om RUT ska anlitas igen. Jag är inte så säker på den saken...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar