lördag 31 mars 2012

Läsdagbok 1:a kvartalet 2012

Januari
  • Gustavs grabb : en roman om min klassresa av Leif GW Persson.

Mars
  • The Holmes Affair av Graham Moore
  • Att vara med henne är som att springa uppför en sommaräng utan att bli det minsta trött av Alex Schulman
Det blev inga direkt imponerande listor från årets första kvartal. Jag saknar att läsa men tycker samtidigt att det är lite jobbigt numera. Jag har inte riktigt förmågan att fokusera på läsning. En bok måste verkligen fånga mitt intresse snabbt, om den alls ska få en chans. Efter Schulman-boken, som jag tyckte mycket om, ratade jag i snabb följd tre böcker efter att ha läst ca 10 sidor i dem.

Men så vände jag min uppmärksamhet till The greatest show on Earth av Richard Dawkins och kände mig "hemma" igen. Den är emellertid lite tung att läsa på kvällen, när jag har lagt mig. Då blir det i stället Harry Potter ... för vilken gång i ordningen vet jag inte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar