lördag 24 mars 2012

Var är solen?

Jag hade fått det bestämda intrycket att den här helgen skulle bjuda på solsken och varma temperaturer. Och, förvisso, enligt statusuppdateringarna jag läser på Facebook, så verkar det vara så på andra håll i landet. Men inte här, där jag är!

Här är himlen ljust gråmulen. Jag tänkte skriva att det blåser, eftersom det nästan alltid gör det. Men en blick ut genom fönstret säger mig att så inte är fallet. Flaggan på byggarbetsplatsen på andra sidan gatan fladdrar till emellanåt, inte mer.

Men att våren är här, det märks. Förra helgen var det full aktivitet i trädgårdarna runt omkring. Ingen tvekan om att trädgårdssäsongen dragit igång. Jag kände instinktivt att jag nöjer mig med att rensa ogräs under bokhäcken som omgärdar tomten. Omsorg om själva bokhäcken och gräsmattan behövs också. Och kanske en kruka med lite blommor. Men inte mer. Det räcker gott och väl. Alla andra trädgårdsprojekt verkar kräva så enormt mycket arbete.

Fast jag skulle gärna vilja ha en liten rabarberodling...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar