lördag 31 mars 2012

"Mamma! Nin-ning!"

Igår kväll somnade jag strax före kl 22, efter att faktiskt ha läst en lång stund. Inspirerad av min Harry Potter-box med alla filmerna, bestämde jag mig för att läsa om böckerna. Jag har haft den tanken ganska länge och igår tog jag omsatte jag tanken till handling och hämtade Harry Potter and the Philosopher's Stone ur bokhyllan.

Klockan 3 vaknade jag och insåg att jag inte skulle somna om igen. I huvudet snurrade Loreens Euphoria men jag hade lämpligt nog bytt utt ordet "euphoria" till "insomnia". Jag gick upp och satte mig i soffan framför TV med datorn i knät. Min bror var online på Skype och så kunde jag lägga ytterligare ett "äntligen" till min lista av sådana ... nämligen att chatta med T en stund. Mycket trevligt och efterlängtat.

Därefter läste jag vidare om Harry Potter och somnade framåt 5-tiden. Alldeles nyss vaknade jag till ljudet av ett mycket uppmanande Mamma! Nin-ning! och att någon slet filten från mig. Oskar var vaken och hade kommit ner från ovanvåningen. Han ville ha välling.

Dagen har börjat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar