fredag 30 mars 2012

Vissa fredagar är...

... lite mer TGIF än andra. Den här fredagen är en sådan fredag. Hela min kropp fullkomligt skriker

ÄNTLIGEN!

Det är inte bara fredag utan även sista arbets-/skoldagen inför påsklovet. Även om jag inte längre har påsklov utan kommer att arbeta tre dagar i nästa vecka, så känns det ändå som en liten lättnad att ha kommit hit. Missförstå mig inte, jag gillar mina elever ... och jag gillar dem mycket! Men ibland är det skönt och välbehövligt med en paus från varandra.

Så ikväll är jag lite extra trött och mosig. Inget snack om saken. Antagligen är även mina fötter lite ömmare än vanligt. Det ska köpas nya skor i helgen. Klacken på min högra sko är lite lös och har så varit de senaste veckorna. Jag är så tacksam att den inte har trillat av, exempelvis under en pedagogisk promenad, eftersom det hade varit besvärligt att klara sig resten av arbetsdagen med 7 cm klack på vänsterskon och 0 cm klack på högerskon.

På väg hem från jobbet stannade jag på Hemköp "i byn" och handlade lite till kvällens middag. Jag passade även på att hämta ut ett paket från CDon. Det innehöll Harry Potter-boxen samt Yann Arthus-Bertrands film Home. Har du inte sett den, så rekommenderar jag en titt. Nu kan det nästan få vara precis hur dålig program som helst på TV i helgen (som vanligt, med andra ord). Jag kommer att h något att titta på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar