lördag 10 mars 2012

Melodifestivalen 2012

Det blev nog faktiskt rätt vinnare i år. Enligt mitt sätt att se det, alltså. Och för en gångs skull vann den låt som jag tyckte var bäst. För så är det nog, jag tyckte mest om Loreen med Euphoria i kvällens startfält.

Jag har följt årets melodifestivalturné lite halvhjärtat. Någon deltävling sov jag mig igenom. Det måste ha varit den första, eftersom jag missade Sean Banan. Honom fick jag stifta bekantskap med i Andra chansen förra lördagen och jag måste lite förläget erkänna att jag gillade hans låt Sean den förste Banan. Inte texten men väl melodin, musiken.

Min inställning till de fyra deltävlingarna har varit att de har varit ganska mediokra. Men det blev ändå ett ganska bra startfält i finalen i Globen. Förutom Loreen gillade jag Danny och Lisa Miskovsky.

Nu är det bara att önska Loreen lycka till, när hon reser till Baku i maj för att representera Sverige i Eurovision Song Contest.

1 kommentar:

  1. Kan bara hålla med. Loreen var helt klart rätt vinnare.
    Sen så gillade även jag David, Molly och Danny. För dom gick det ju också bra så jag är mer än nöjd med hur det gick i år.
    Kan hålla med dig om Sean Banan, melodin är helt ok men inte texten. Alla ungar går ju och sjunger på den men dom har ingen aning om VAD dom sjunger om...
    Ha en fortsatt bra lördag kväll.

    SvaraRadera