lördag 24 mars 2012

Lite mer ÄNTLIGEN!

Det har varit lite si och så med mitt läsande det senaste året. Just nu går det väldigt trögt. Jag började läsa The Holmes Affair av Graham Moore i januari och det var först igår som jag lyckades läsa ut den. Och det har inte att göra med att jag tyckte den var tråkig, tvärtom. Det var en spännande historia. Jag har bara inte ro att sätta mig och läsa nu för tiden.

Men i rena chocken över att ha läst ut en bok påbörjade jag en ny igår kväll. Det blev Att vara med henne är som att springa uppför en sommaräng utan att bli det minsta trött av Alex Schulman. Och den läste jag slut i morse!!!

Jag gillar Alex Schulmans sätt att skriva. Språket flyter lätt och det berör. Han lyckas att beskriva vardagen på ett intressant sätt. Och det är inte lätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar