söndag 25 mars 2012

Seg morgon

Det är en ganska så seg söndagsmorgon här hemma.

Gustav sover fortfarande. Han hade en fullspäckad dag igår med en tur till ett lekland tillsammans med S. Det var första gången Gustav var på ett lekland och det hade varit full ös på barnen hela tiden. På kvällen var Gustav hos S och lekte ... och deltog i S 5-årsfirande med farmor och farfar. LEGObyggande stod på programmet. När jag hämtade hem Gustav vid 19-tiden, lekte han och S med en blandning av en brandstation och Star Wars. Rymdskeppet passade perfekt i brandstationen.

Maken och Oskar sitter i köket och läser morgontidningen. Oskar sov ända till klockan sju idag.

Jag ställde om klockorna till sommartid redan igår kväll, innan jag gick och lade mig. Jag hade väl hoppats på att sova lite längre idag på morgonen än vad som blev fallet. Vaknade halv sex och har varit uppe sedan dess. Discovery visar "Dödlig fångst", så jag har legat i soffan och följt två avsnitt, slumrat emellanåt.

Men nu börjar det bli dags att dra igång dagen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar