lördag 12 oktober 2013

Fastnade i Spotify

Det var fredag igår och fredagar på jobbet är fullspäckade med lektioner och jag är rejält trött, när jag kommer hem. Jag hade dock föresatt mig att jag inte skulle gå och lägga mig tidigt, i en förhoppning att jag skulle kunna sova till åtminstone 6:30 idag på morgonen.

Fredagskvällen tillbringade jag i soffan med en ny stickning - en tröja till Gustav. På TV blev det så småningom Skavlan, som lyckades fånga mitt intresse en stund. Fokus flyttades så småningom till Spotify i stället. Ett "samtal" på Facebook inspirerade mig att börja göra spellistor för ett par år på 1980-talet.

Spotify har en tendens att slå klorna i mig och inte släppa mig på ett bra tag. Två spellistor fick jag ihop, en för 1985 och en för 1986, och jag är mycket nöjd med dem. Idag på morgonen kom jag på att jag inte har med några svenska låtar i någon av listorna ... så det MÅSTE jag ju råda bot på under dagen.

Hur gick det med att sova till 6:30? Inte så bra. Klockan var en bra bit efter midnatt innan jag somnade. Ändå vaknade jag strax före klockan sex. Barnen vaknade tjugo minuter senare och dagen rullade igång med Alfons Åberg-filmer på YouTube innan det var dags för frukost.

1 kommentar:

  1. Spotify är inte så dumt. Jag har den allra enklaste versionen (gratis) på datorn och letar upp något som jag gärna vill lyssna på just då, när jag sitter vid och jobbar ett tag

    SvaraRadera