fredag 25 oktober 2013

Fredagskoma

Fredagarna på jobbet är en enda lång upploppsraka som leder fram emot två dagars ledighet - och den här veckan även till en veckas höstlov. Jag ser fram emot att komma hem, äta middag och sedan sätta mig i soffan och sticka. De två första delarna uppfylls alltid. Den sista är svårare att orka med. Det är konstigt att något som är så roligt, som jag ser fram emot så mycket, inte orkas med.

Ikväll blev det tre varv stickade innan jag lade ifrån mig garn och stickor. Jag har tittat på Doobidoo (som jag alltid får för mig heter Diggiloo), som var småtrevligt med Filip och Fredrik i det ena laget. Jag hade bestämt mig för att skippa Skavlan men så såg jag att Malala Yousafazai ska vara en av gästerna och det vill jag gärna se, så sömnen får vänta en stund till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar