onsdag 2 oktober 2013

Läsdagbok 3:e kvartalet 2013

Juli

  • The hanging garden av Ian Rankin
  • Dead souls av Ian Rankin
  • Set in darkness av Ian Rankin
  • Hus vid världens ände av Åke Edwardson


Augusti

  • Jag, Dante och miljonerna av Frida Nilsson
  • Resurrection men av Ian Rankin


September

  • Katten Jaum av Gustav Sandgren
  • Pelle Svanslös klarar sig av Gösta Knutsson
  • Good enough för föräldrar av Elizabeth Gummesson
  • Pippi Långstrump av Astrid Lindgren


Jag inser att de flesta böcker jag läst de senaste månaderna är barnböcker. Det är böcker som jag främst läser för Gustav och det är ungefär vad jag orkar med att läsa för tillfället. Jobbet tar mycket kraft, liksom en del andra saker i tillvaron. Hjärnan orkar inte med att läsa. Jag trivs inte med att inte läsa. Jag vill läsa men ibland måste jag inse att energin inte räcker till.

Jag fortsätter plöja igenom Rebus-deckarna av Ian Rankin. "Plöja" är väl fel ord, eftersom jag associerar det med att läsa snabbt och mycket ... och ingetdera stämmer med mitt läsande för tillfället. Det ligger i alla fall en bok av Rankin på mitt sängbord. På en vecka har jag kommit ungefär tre sidor i den.

Att läsa med barnen är roligt! Vi läser inte bara kapitelböcker - Oskar tycker att kapitelböcker är ganska tråkiga - men de är bara kapitelböckerna som kommer med i min lista över lästa böcker. Härom kvällen började vi läsa om Karlsson på taket och sedan tittade vi en stund på en bit av en Karlsson-film. Den fastnade även Oskar för!



1 kommentar:

  1. Ungefär som här, här blir det mest hästböcker av alla de slag tillsammans med Linn. När det väl blir dags för mig att läsa så orkar jag masa mig igenom en sida innan jag känner hur ögonlocken börjar bli tunga

    SvaraRadera