måndag 7 oktober 2013

- Jag behöver inte sånt

Det finns mycket äpple här hemma för tillfället. Gustav tycker om att ha äpplen med sig till skolan så jag köpte äpplen igår utan att först kolla om vi hade några hemma. Det hade vi! Nu måste det ätas äpple för fulla muggar de kommande dagarna och vi började ikväll.

Jag stod vid köksbänken och klyftade och kärnade ur ett äpple och barnen stod och väntade ivrigt bredvid mig. Oskar pekade på äppelklyftorna och sade:

- Jag behöver inte sånt!

Hmmm, sånt? Jag bad Oskar förklara närmare vad han menade och han pekade igen och sade, den här gången med emfas:

- Jag behöver inte sånt! Sånt där skal!

Jag lade till skala till min att-göra-lista ... klyfta, kärna ur, skala.

3 kommentarer:

  1. han är en liten bestämd man. i eftermiddags, när ni var här, gick han fram till mig, gapade och pekade (med emfas) in i sin öppna mun. där var det solklart, att han behövde något. det visade sig vara smörgås ...

    SvaraRadera
  2. konstigt, det var i morse, 8/10, jag skrev min kommentar

    SvaraRadera
  3. Det är inte så att du blandar ihop det med kommentarerna på Facebook...?

    SvaraRadera