lördag 19 oktober 2013

Firat födelsedag


Min pappa fyllde år igår. Idag har vi firat hans födelsedag. I förmiddags slog jag in presenterna och det krävde lite uppfinningsrikedom efter som jag inte hade en tillräckligt stor bit papper för att slå in det stora paketet på vanligt sätt.

Oskar kunde inte hålla sig, när morfar öppnade det första paketet. Han talade om vad det innehöll men eftersom han inte talar rent, förstod morfar inte vad Oskar sade.

- Han sa inte att det är batterier i paketet, hjälpte Gustav till.


Batterierna behövdes till den radiostyrda helikoptern som fanns i det stora paketet. Om jag inte minns helt fel, så var det Gustav som bestämde att morfars helikopter skulle vara guldfärgad. Pappa såg den här helikoptern på Hamleys på Emporia, när han var där med Gustav i somras. Han berättade om den och jag bestämde mig direkt att det skulle bli årets födelsedagspresent.

Helikoptern är otroligt lätt och otroligt tålig. Det går att krascha den hårt utan att den går sönder. Och det är tur! Det var inte helt enkelt att manövrera den. Pappa lyckades få ganska bra kläm på det men Gustav var riktigt duktigt från första stund.

Oskar blev mycket olycklig, när han förstod att helikoptern inte skulle följa med oss hem.

2 kommentarer:

  1. ja, se det var en upplevelse - det var faktiskt första gången en helikopter flög i mitt kök!

    SvaraRadera
  2. Det är tufft när man är liten och roliga leksaker tillhör någon annan

    SvaraRadera