torsdag 24 oktober 2013

Oskaruttryck

- Jag vet ingenting, säger Oskar när jag frågar honom något som han inte kan svaret på eller när hans språk inte räcker till för att svara.

- Jag gillar inte om det, säger Oskar när det är något han inte tycker om.

Just nu gör Oskar något som jag tror att han "gillar om". Han ligger utsträckt i soffan, mätt i magen, och tittar på barnprogram. Jag gjorde pannkakor till middag. Gustav ska på utflykt med förskoleklassen i morgon och det ska med matsäck och då blir pannkakor bra. Det visade sig att pannkakor är något som Oskar "inte gillar om" så han åt köttbullar i stället. Nu får vi slappa en stund innan det blir dags att påbörja gå-och-lägga-sig-proceduren.

När barnen har somnat, ska jag sätta mig och rätta mina fysikniors prov i atom- och kärnfysik. Sedan är ännu en vanlig torsdag till ända.

1 kommentar:

  1. "Jag gillar inte om det", tror jag att jag ska införliva med mitt eget dagliga språk. Det är en hel del jag skulle kunna inte omgilla.

    SvaraRadera