fredag 4 december 2015

Den nya versionen av...

... the most stupidest supermarket in Sweden har varit öppen i en månad. Det är en mycket fin butik, stor och rymlig. Servicen är bättre om än inte på topp än. Jag är inte säker på att barnens kusin skulle kalla den för the most stupidest supermarket längre.

Det har med andra ord blivit mycket bättre och det känns bra att ha en fin och välsorterad affär inom gångavstånd. Det tar inte mer än fem minuter att gå dit. Men ... för visst finns det ett men ... det är en dyr affär. Många varor är 1-2 kronor dyrare än på andra ställen, där jag handlar.

Det är emellertid inte prisläget som främst fått mig att överväga att sluta handla i den här butiken. Det är LEGOt som finns strategiskt placerat vid kassorna. Godiset, som mina barn aldrig tjatar om, är placerat längre in i butiken. Men LEGOt...

Oskar och jag har utkämpat strider om detta LEGO. Vid ett tillfälle måste jag hålla en skrikande, gråtande Oskar i ett fast grepp för att hindra honom att gå och hämta en låda LEGO från hyllan samtidigt som jag lade upp varor på bandet, betalade och packade varorna i påsar. Nästa gång vi var där höll han på att tjata öronen av mig och han plockade ner samma låda från hyllan flera gånger men satte tillbaka den, när jag sade till honom. Tredje gången tog han ner lådan en gång och visade mig den och så satte han tillbaka den. Nu i veckan stod han och tittade på LEGOt men sade inget om att han ville ha något.

Förhoppningsvis är den här bataljen över nu. Det är inget dyrt LEGO han vill ha. Det kostar 99 kronor. Det handlar om att jag inte vill ha ett evigt tjatande om att han vill ha LEGO varje gång vi handlar. Att jag vet vad LEGOt kostar beror på att jag har köpt lådan Oskar vill ha men det kan jag inte berätta för honom, eftersom det är en julklapp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar