fredag 25 december 2015

Jag klarade mig i 45 år men...

... nu har jag min alldeles egen kaffebryggare!

Barnens pappa firade jul tillsammans med oss och inför julafton pratade vi om vad han skulle ha med sig. Sill, ost och efterrätt kom vi överens om. Han erbjöd sig också att ta med kaffe och sin kaffebryggare.

Det är så man hittills har fått kaffe hemma hos mig. Man har fått ta med det själv - kaffe och tillagningsattiraljer. "Man" i det här fallet har varit mamma, pappa och J. Fast mamma dricker inte kaffe, så hon brukar ta med sig sitt Oolong-te i stället.

Men M tog inte med sig sin egen kaffebryggare. Han gick och köpte en till mig plus filter och julkaffe. Kaffebryggaren invigdes igår och nu har den fått flytta in i ett skåp tills nästa gång kaffedrickande gäster kommer på besök.

Men det går inte att dyka in oförhappandes och förvänta sig en kopp kaffe, bara så att du vet. Jag må ha en kaffebryggare och filter. Men kaffepulver att brygga kaffet av lyser med sin frånvaro. Gårdagens julkaffe skickade jag med M hem igen. Det kommer bara att bli gammalt om det stannar hos mig, eftersom jag inte dricker kaffe själv.

1 kommentar:

  1. Helt rätt, riktigt kaffe till gäster även om man själv inte förstår sig på det.

    SvaraRadera