tisdag 17 juli 2018

Flytta till London

- Hur gammal är du, när jag flyttar till London? frågar Oskar.

- Det beror på när du flyttar, svarar jag.

Oskar funderar en stund och frågar sedan hur gammal man måste vara för att flytta hemifrån. Jag säger att han måste gå ut gymnasiet först.

- Då flyttar jag dagen efter gymnasiet. Jag säger hej då till alla och så flyttar jag in på ett hotell i Danmark.

Vad har Danmark med London att göra, kan man undra? Jo, när Oskar åkte till Florida med Gustav och deras pappa, började resan med en natt på hotell på Kastrup, eftersom deras flyg gick så tidigt. Jag gissar att Oskar, med sin begränsade erfarenhet av resor, tror att det är ett obligatoriskt steg.

Jag undrar varför min lille frankofil ska flytta till London? Inte för att jag har något emot det. Han får gärna bo i London. Jag gillar London. A lot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar