lördag 21 juli 2018

Så här blir jag miljonär

Jag har lyckats laga en maträtt som båda barnen tycker om. Nej, förresten, de fullkomligt ÄLSKAR den. Det är inget märkvärdigt egentligen utan bara panerad torsk.

Det är lite meckigt att tillaga. Lite många moment för mig, som inte gillar att laga mat. Jag vänder torskbitarna i mjöl, doppar dem i ägg och vänder dem i ströbröd (med salt och peppar). Sedan ska de stekas i mycket smör. Parallellt med detta ska jag lyckas koka potatis eller ris, fixa grönsaker och sås samt duka. Jag blir helt sluuuuuuut bara jag tänker på det. Idag fick jag det emellertid att flyta på riktigt bra.

Det var lite spännande att se om barnen skulle tycka lika mycket om det som förra (=första) gången. Gustav tog en tugga och slöt ögonen i ren njutning. Oskar var också lyrisk. Han sade att jag skulle bli miljonär om jag åkte till McDonald's och lagade det här. Hela världen skulle komma dit och äta.

Så där är den, min plan för att bli miljonär: servera panerad torsk på McDonald's.

2 kommentarer: