lördag 21 juli 2018

Mammas födelsedag

Igår fyllde mamma år. Hon var inte jätteintresserad av att fira sin födelsedag men med lite pepp, så blev det av. Man behöver ju inte göra så stor affär av det. Huvudsaken är ju att man träffas och umgås. Jost ville gärna baka en tårta. Och det gjorde han med den äran, en mumsig jordgubbs- och Skittles-tårta.

Jag gjorde ett undantag från mitt inte-äta-kakor-glass-och-godis-beslut. Jag minns inte riktigt, när jag började men det var före Jörgens födelsedag, kanske redan vid månadsskiftet juni/juli. Det blev ett litet fusk i måndags, när barnen och jag var på Glasskulturen. Oskar orkade inte äta upp sin enda glasskula, så då tog jag resten. Men i övrigt har jag, med förvånande lätthet, hållit mig borta från alla sådan söta, goda onyttigheter.

Jag gjorde naturligtvis ett undantag igår och åt en bit av födelsedagstårtan, som Jost hade bakat. Idag känner jag att suget efter sötsaker har återvänt men det är bara att bita ihop.

Varför gör man en tårta med jordgubbar och Skittles? Jo, Gustav och Oskar gillar inte jordgubbar. De gillar däremot Skittles.

1 kommentar: