tisdag 17 juli 2018

Irritation

Idag är jag irriterad!

Jag har ägnat förmiddagen åt att försöka komma i kontakt med min barnmorskemottagning. Redan klockan nio ringde jag första gången och möttes av en telefonsvarare. Jag upplystes om att det är telefontid måndag till fredag mellan klockan tio och tolv. Så jag väntade en timme och ringde igen.

Det var då jag blev irriterad. Jag möttes av samma telefonsvarare. Jag möttes av den om och om igen. Kl 10:02, kl 10:05, kl 10.10, kl 10:15. 

Då ringde jag till stora växeln för att försöka komma fram den vägen. Jag fick prata med en trevlig kille som konstaterade att han hade bara samma nummer, som jag redan hade försökt ringa ett antal gånger.

Tillbaka på ruta ett. Jag ringde en gång till. Telefonsvarare. Jag pratade in ett syrligt meddelande och bad om att de skulle ringa upp mig. Därefter gav jag mig iväg för att handla. Jag var hemma igen vid halv tolv och ringde igen klockan 11:36. Telefonsvarare.

Jag har skrivit om det här på Facebook och fick veta att en f d kollega varit med om samma sak i nordvästra Skåne. Ett enda nummer att ringa för att komma i kontakt med en barnmorska och så möttes hon av en telefonsvarare under telefontid. När hon så småningom fick kontakt och påtalade problemet, möttes hon av inställingen att det var väl "inget problem". 

Jag har kontaktat Region Skåne via Messenger på Facebook och väntar på svar. Jag har även hittat en blankett för klagomål och om jag möts av samma telefonsvarare i morgon, ska jag fylla i den och skicka in.

Den personen, som skulle besvara samtalen under dagens telefontid, undrar hen inte varför det inte är någon som ringer?

När man tar kontakt med vården, så gör man det av en anledning. Att då mötas av en telefonsvarare, när det är telefontid, det är respektlöst! Det är troligtvis inte heller bra för mitt blodtryck...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar