onsdag 9 juli 2014

Bättre språkutveckling hemma

Det är snart en månad Oskar gick på "semester" från förskolan. Under den månaden har hans språk förbättrats otroligt mycket. Jag vet inte varför, men det förvånar mig. Jag föreställer mig att han får mer språklig stimulans där men så tycks det inte vara. Det är klart att här hemma finns det alltid en vuxen till hands att lyssna på och prata med honom.

Det senaste språkutvecklingssprånget har inneburit att F och V numera hörs tydligt. Lägg till det P och B som föll på plats i våras. Kvar att arbeta med är G, S och R.

3 kommentarer:

  1. Härligt , snart faller även dom sista bokstäverna på plats

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är verkligen underbart att se och framför allt höra framstegen han gör.

      Radera
  2. Jag hade aldrig trott att jag skulle däga något negativt om förskolan, men nu undrar jag faktiskt. Hans tal har förbättrats markant. Att vargen som tog sig in i mitt kök genom det stängda fönstret hette Pimpomfej och var bitarg var alldeles solklart.

    SvaraRadera