söndag 13 juli 2014

Inkompetenta [censur x 2]!!!!

Innan jag börjar skriva ska jag andas - djupandas - och lägga band på mig annars riskerar det här inlägget att peppras med svordomar och invektiv.

Jag har varit och handlat i den lokala mataffären. Jag borde inte vara förvånad över den inkompetens som jag mötte idag, som jag möter i stort sett varje gång jag handlar där. Det var i stort sett likadant för 15 år sedan men på sistone känns det som om inkompetensen har eskalerat och idag blev det droppen som fick bägaren att rinna över. Jag ska göra mitt yttersta att inte sätta min fot där igen. Jag vill inte låta mina surt förvärvade slantar fortsätta stödja denna idioti.

Affären har två kassor. Skyltar talar om att om man har post- och spelärenden ska man välja kassa 1. Idag satt det en människa i kassa 1 som uppenbarligen inte hade tillräcklig kunskap att ta hand om spelärenden det vill säga det blev fel. Detta innebar givetvis att personen i kassa 2 måste rycka ut och hjälpa till. Två personal står alltså i spelhörnan medan köerna växer i de två kassorna. Så här är det i större eller mindre utsträckning alltid, speciellt illa på helgerna. Dessutom ställer sig folk med post- och spelärenden i kassa 2. Även när dessa extra arbetsuppgifter lyser med sin frånvaro sker allting i kassorna med snigelfart.

Butiken i övrigt är så gudabenådat tråkig. Frukt- och grönsaksavdelningen är sorglig - och det säger jag som inte handlar mycket sådant och inte har så stora krav på frukt och grönt. De senaste två gångerna jag handlat har jag letat efter gröna linser. Jag hittar inga linser alls. Det är möjligt att de faktiskt säljer linser och att jag inte hittar dem men i så fall är de mycket väl gömda.

Ett litet hopp tändes för ett tag sedan, när det framkom att det lilla centret ska byggas om. ICA ska få helt nya och fräscha lokaler. Men ... och det är ett stort men ... det verkar som om det är samma innehavare som ska fortsätta. Det innebär väl att allting kommer att fortsätta som vanligt bara det att lokalerna är uppiffade.

Det är synd att butiken är så urkass. Den ligger inte mer än några minuters gångväg hemifrån. Nästa butik tar det tio minuter att åka buss till. Och jag ska inte försöka lura mig själv att tro att jag kommer att åka buss utan det kommer att bli bil. Den extra tiden det tar att köra dit, skulle jag ändå ha fått tillbringa i kassan i den lokala butiken. Dessutom kanske jag slipper att få blodstörtning varje gång jag ska handla.

1 kommentar:

  1. Jag kan ju bara hålla med. Det är synd om personalen som säkert har bemästrat klientelet länge nog, men detta går ut över alldeles vanliga kunder. Och sortimentet ska vi bara inte tala om. Klaga direkt hos Ica centralt? Undrar om det skulle hjälpa.

    SvaraRadera