fredag 11 juli 2014

Stavgång och rockklassiker

Jag vaknade strax efter klockan fem och smög upp för att inte väcka barnen. På hallgolvet låg en hög kläder och väntade på mig. Allt var förberett för att jag snabbt skulle kunna komma ut och gå stavgång. Nästan allt, visade det sig. Jag hade glömt att kolla batteriet i min Forerunner, som visade sig vara helt urladdad. Det brukar jag använda som ursäkt för att inte gå ut och. Så icke idag. På med skorna, fram med stavarna, Rockklassiker i öronen. Ut och gå!

Det var jätteskönt att komma ut och röra på sig. Även om klockan inte var mycket mer än halv sex, var det riktigt varmt ute. Och det gick ju faktiskt bra att motionera lite utan att veta exakt hur länge eller hur långt det blev.

Barnen sover fortfarande. Jag sitter och eftersvettas. Duscha måste jag se till att göra före klockan åtta, då varmvattnets stängs av (något med fjärrvärmearbeten att göra) i tre timmar. Sedan ska jag förbereda matsäck inför dagens utflykt.

1 kommentar: