söndag 27 juli 2014

Sista dagen

Torgil, Iting och Ludvig flög hem till Alameda i torsdags. Barnen och jag satt och följde planet lyfta från Kastrup via datorn. Deras hemresa verkar ha gått bra.

Den sista dagen tillsammans tillbringade vi på Katrinetorp i Malmö. Det var ett av pappas önskemål på aktivitet och det var en fin plats att åka till. Katrinetorp är en herrgård i södra Malmö, ett stenkast från Svågertorp. Där finns en härlig trädgård och park och en restaurang.

Det var alldeles otroligt soligt och varmt i onsdags. Solen var absolut skoningslös. Jag har varit ute i solen mycket i sommar och jag har inte bränt mig. Det gjorde jag i onsdags, speciellt i nacken/vänster axel. Det är fortfarande ganska ilsket rött.

Vi började vårt besök med att äta lunch. Barnen fick köttbullar. Oskar åt alla sina köttbullar! Jag trodde att jag skulle ramla av stolen av förvåning. Jag valde att äta kokt kalv i dill med morötter från trädgården. Mycket, mycket gott! Torgil och Iting valde anka medan pappa, mamma och Jost åt multe.

Efter maten gick vi en stilla promenad i parken och trädgården. Barnen hittade två vattenspridare som de lekte i/runt och till slut var de helt genomblöta. Det är lite synd att vi vuxna inte vågade göra detsamma. De hann torka innan det var dags för oss att åka hem med bussen. Det måste ha varit skönt en sådan varm sommardag.

Foto: Torgil
Kusinerna fick sedan ta farväl av varandra vid Hyllie station. Det var känslosamt för Ludvig. Han har varit med om det vid ett flertal gånger, både i Sverige och i Taiwan, så han vet vad det innebär att säga hej då. Det gjorde ont i hjärtat att se honom så ledsen. Jag hoppas att han känner att det är skönt att ha kommit hem och att han har fina minnen från sommaren i Sverige 2014.


Insektshotell

2 kommentarer:

  1. vi skildes åt på Hyllie station och Ludde grät

    SvaraRadera
  2. Att döma av bilder, FBuppdateringar o bloggen så verkar ni haft underbara dagar tillsammans, dagar fulla med minnen som ni alla med all säkerhet kommer att bära med er i era hjärtan och njuta av länge, länge

    SvaraRadera