fredag 11 juli 2014

Min oas - Kulturens Östarp

Kulturens Östarp. Jag blir alldeles varm i kroppen, när jag tänker på den platsen. Den är magisk! Jag blev så förälskad i trädgården bakom Gamlegård, när jag var där för ett år sedan och den kärleken är lika stark i år. Jag kan inte sätta fingret på vad det är som tilltalar mig så men det är en mycket stark känsla.

Jag kan se framför mig hur jag åker hit med en packad picknickkorg och en bra bok. Jag hittar mig en skuggig plats i trädgården och så sitter jag där hela dagen och bara vilar och läser. Kanske kan en stickning få följa med också.

Förra året var jag här i augusti. I år i juli. Nästa år måste jag åka hit i juni och se hur trädgården ser ut tidigt på säsongen.

Den här sommaren har de allra flesta utflykter företagits medels allmänna kommunikationer. Det går alldeles utmärkt att ta sig till Kulturens Östarp med buss. Lite promenerande får man vara beredd på. Mycket om man råkar ut för en busschaufför som inte stannar bussen vid rätt hållplats.




1 kommentar:

  1. Jag håller med dig, det är en fantastisk plats. Jag kan också packa en bok och lite matsäck, säg bara till

    SvaraRadera