torsdag 3 juli 2014

Vad har vi gjort igår...

... och idag då? Sanningen att säga, så kan jag just nu, just när jag skriver detta, inte komma ihåg vad vi gjorde igår. Jag är trött och min hjärna tycks ha tagit en liten paus. Men samtidigt vet jag att om jag bara tittar på gårdagens fotografier, så kommer jag att komma ihåg.

Så där! Nu har jag tittat och minns lite mer. Jag var ju på stan mitt på dagen och köpte mig en ny laptop. Den blev ungefär 65% dyrare än jag hade tänkt mig, när jag började fundera på att köpa en ny men jag höll mig ändå inom budget - med fem kronors marginal.

På kvällen åkte barnen och jag med deras pappa till Hörby. Han skulle springa Marknadsloppet (12,6 km i motionsklassen) som en liten uppvärmning inför Vansbrosimmet i helgen. Jag känner för att döpa om det till Vansinnessimmet!

Innan loppet gick vi runt på marknaden. Jag ångrade att jag hade håret uppsatt i en slarvig knut. Det fanns så mycket fina solhattar, och jag behöver en ny solhatt, men utan att ha håret ordentligt flätat kunde jag inte prova en. Om jag kommer iväg till Tomelilla marknad om några veckor ska jag vara bättre förberedd. Barnen åt en massa socker i form av var sin dinosaurieklubba, var sitt halsband med "sockerpiller" och två sockermunkar var. Deras pappa sprang sitt lopp och barnen hejade på honom på upploppet.


Idag blev det återigen en tur till Malmö. Torgil med familj har inte varit i pappas nya lägenhet och vi skulle dessutom diskutera och lägga upp en plan för alla aktiviteter som önskas göras under de tre veckor vi har tillsammans.

En rätt på tallriken och en till i skålen
Lunch skulle vi också äta och min pappa föreslog restaurangen Krua Thai på Möllevångstorget. Det var ett bra förslag. God mat och mycket mat till en inte särskilt dyr penning, faktiskt mycket prisvärd. Vi väntade emellertid med lunchen och gick först till Folkets park, där barnen fick hoppa på den stora hoppkudden. Det var mycket uppskattat.

Efter lunchen var Oskar trött och min mamma måste åka hem, så hon tog honom med sig. Resten av oss gick till Triangeln, där Ludvig och Gustav åt frozen yoghurt medan vi vuxna började skissa på en aktivitetsplan. Därefter åkte jag hem för att hämta Oskar hos mormor, eftersom hon skulle till ett möte. Gustav följde med resten av gänget hem till morfar och han har alldeles nyss kommit hem.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar