söndag 13 juli 2014

Vantar och nytt garn

För några dagar sedan stickade jag klart ett par Chevalier mittens. Det är roliga vantar att sticka och garnet, DROPs Lima, är underbart att arbeta med.

Vantarna är stickade med stickor 3,5 mm och det gick åt totalt 80 g. Jag använde en 80 cm lång rundsticka och använde mig av magic loop-tekniken.

Mönstret till vantarna finns att hitta på Ravelry. Det är gratis att ladda ner det.


Efter det här projektet började jag på ett hemligt projekt i garnet DROPs Karisma. Det hoppas jag bli klar med snart, eftersom jag vill kasta mig in i en annan stickning. Garnet till den hittade jag i min brevlåda i fredags. Det är ren lyx att röra vid det. Det är ett handfärgat garn, som heter Fleece Artist, och färgen jag har valt heter Pewter. Det är 65% ull och 35% silke. Även detta garn kommer att användas till ett hemligt projekt.






Länk till mönster:
Chevalier mittens

2 kommentarer:

  1. Jag har en tröja i ull och silke, ljuvlig

    SvaraRadera
  2. Jättefina vantar! Jag förstår att garnet är en ren fröjd, min halsduk i samma garn är härlig att ha på sig.

    SvaraRadera