tisdag 8 juli 2014

Beställningar

Inte många knop idag. Slöare än slö. Men det är ganska skönt att få vara det emellanåt. Lite har jag åstadkommit. Jag har beställt saker.

I förmiddags gjorde jag en beställning ur Systembolagets beställningssortiment. (Nu hoppas jag att en av mina läsare inte ramlar av stolen av chock.) En flaska Pink Yellowglen. Om det hade gått att beställa en flaska Old Peculiar så hade jag gjort det. Nu var det inte möjligt utan man måste beställa åtta flaskor och det vill jag inte ha. Jag kan tänka mig att köpa en flaska (eller kanske två) Fuller's London Pride och en Kronenbourg 1664, när jag hämtar Pink om en vecka.

Ölet kan jag förtära på egen hand men den där flaskan Pink kommer jag att behöva hjälp med. Jag läste om den i en blogg. Pink. Rosa. Och dessutom bubbel. Det måste jag bara pröva.

Nu på eftermiddagen beställde jag garn. Jag har aldrig köpt så dyrt garn förut. Fleece Artist Woolie Silk. Det ska omvandlas till en halsduk. Längtar efter det och hoppas på en snabb leverans.

1 kommentar: