söndag 5 juli 2015

Den här ger mig gråa hår!

Jag håller på att sticka en halsduk. När den är färdig, kommer den att bestå av sex dominorutor.

När den är klar ... det känns i nuläget som om den aldrig kommer att bli färdig! Jag har stickat, repat upp, stickat, repat upp den andra rutan så många gånger att jag snart har tappat räkningen.

Det är så frustrerande, speciellt som det är ett så enkelt mönster. Bara rätstickning och på vartannat varv ska jag minska två maskor i mitten. Jag misstänker att den där minskningen ibland hamnar på udda varv i stället för jämna och då blir det fel.

Så sent som igår kväll repade jag upp den andra rutan, som nästan var färdigstickad. Om jag verkligen tänker efter, så har jag repat upp den tre gånger hittills (och då räknar jag inte med problemen, när jag skulle lägga upp maskor för den andra rutan första gången). Nu SKA jag vara noggrann och få det rätt.

Det är inte klokt att jag klarar av att sticka spetssjalar med omslag och ihoptagningar i parti och minut men inte kan få ihop en enkel rätstickning!

2 kommentarer: