lördag 25 juli 2015

Inte en enda jordgubbe...

... har jag ätit i sommar men väl en semla! Det gjorde jag idag. Jag har sett att ICA vid Clemenstorget har haft semlor till salu i sin förbutik och idag kunde jag inte motstå. Jag måste dock erkänna att det känns konstigt att äta semlor mitt i sommaren.

Att jag inte har ätit jordgubbar är inte helt sant. Jag har ätit jordgubbspaj och i den finns det utan tvekan jordgubbar. Jag har inte ätit jordgubbar i form av färska jordgubbar serverade med grädde, glass eller vad som föredras.

Jordgubbar är ätbara, ibland till och med goda, men det är inget jag måste ha under sommaren. Jag äter några stycken om jag bjuds på dem. Det räcker gott och väl.

2 kommentarer:

  1. Då ser jag fram mot att du jagar efter jordgubbar i december. Någon balans måste via i tillvaron.

    SvaraRadera
  2. Semla på sommaren låter onekligen lite strange men varför inte ?
    Jordgubbar har jag npg ätit lite för mycket av iår.... :-(

    SvaraRadera